Παρασκευή, Οκτωβρίου 09, 2009

εγώ ελπίζω να τη βολέψω

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Μαρτσέλο Ντ'Όρτα
Διαμόρφωση κειμένου από τον θίασο

Ο καλός μου ήθελε να το δει αυτό. (Ευτυχώς!) Φαν των βιβλίων γαρ. Εγώ σποραδικά τα έχω διαβάσει. Για όσους δε ξέρουν πρόκειται για μια σειρά από βιβλία με εκθέσεις μαθητών του δημοτικού. Από το Αρζάνο της Νοτίου Ιταλίας, περιοχή φτωχή, κατά συνέπεια παιδιά φτωχά, όχι και τόσο καλοζωισμένα, βλέπουν τη ζωή κάπως. Εκθέσεις λοιπόν, με μαργαριτάρια αλλά και με απρόβλεπτα βαθιούς στοχασμούς. Που είναι βαθείς ακριβώς επειδή δεν διατυπώθηκαν ώς τέτοιοι. Γιατί όσα ξέρουν τα παιδιά... Η όπως λέει ο αγαπημένος μου τροβαδούρος "έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα".

Εν πάσει περιπτώση, έτσι όπως ετοιμαζόμασταν για να πάμε, αναρωτιόμαστε πως θα έχουν αποδωθεί τα κείμενα. Με τίποτα δε θα μπορούσαμε να φανταστούμε αυτό που μας περίμενε. Ούτε και μπορώ να το περιγράψω, αν και θα προσπαθήσω. Μια παράσταση φρέσκια, δροσερή, ζωντανή, γεμάτη ψυχή. Με στιγμές γέλιου και προβληματισμού. Ο καλός μου με ενημερώνει ότι τα κείμενα είναι όντως αυτά που έγραψαν τα παιδιά. ΟΚ. Το σκηνικό μια τάξη, ε, περίπου έτσι, γιατί τα θρανία, εκτός από θρανία, γίνονται και αυτοκίνητα, και άλογα, και καράβια, και γενικώς είναι σαν κι αυτά να παίζουν, όπως και οι καρέκλες, όπως ακριβώς γίνεται στα παιχνίδια των παιδιών, που τα αντικείμενα έχουν πολλές και απρόσμενες διαστάσεις και εκφάνσεις. Γιατί η παράσταση έχει, όχι απλώς κάτι, αλλά πολλά από τον κόσμο των παιδιών. Όχι παιδικότητα, ίσως ούτε και αθωότητα, αλλά αυτήν την αστείρευτη φαντασία, την αίσθηση ότι όλα είναι πιθανά, και την ικανότητα των παιδιων να μη κολλάνε: τώρα λύπη, τώρα χαρά, και όχι απλή χαρά, πως το λέει; χαρούμενος από χαρά. Και τούμπαλιν. Όχι παίζουμε.

Ευχαριστώ όλους τους συντελεστές για μια πολύ όμορφη και γεμάτη παράσταση. Και η σκηνή με τα playmobil ε κ π λ η κ τ ι κ ή. Σαν να την είχε σκεφτεί ο γιός μου :-)



Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Μαυρογεώργη, Στέργιος Νένες, Θοδωρής Πετρόπουλος, Σεραφειμ Ράδης, Μαρία Φιλίνη


στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: